LUX MED udostępnia swoim pacjentom usługę mojeID

Data: 2021.05.25

 

Pacjenci LUX MED mają możliwość potwierdzania tożsamości online przy użyciu mojeID od KIR. Usługa umożliwia w pełni zdalną rejestrację w Portalu Pacjenta, a także zapewnia m.in. dostęp online do dokumentacji medycznej.

Usługa mojeID to bezpieczny i wygodny sposób zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach świadczonych przez dostawców komercyjnych i administrację publiczną. Weryfikacja tożsamości z wykorzystaniem mojeID odbywa się poprzez systemy bankowości elektronicznej, w oparciu o dane, które zostały wcześniej zweryfikowane przez podmiot zaufany, jakim jest np. bank. Usługa zapewnia zdalną rejestrację w Portalu Pacjenta, gdzie można zrealizować formalności, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w placówce medycznej.

 Współpraca z LUX MED, liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce, jest dla nas ważnym krokiem w rozwoju mojeID. Możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości w sektorze medycznym daje pacjentom wygodę i zapewnia bezpieczeństwo przekazywanym przez nich danym. Ma to szczególne znaczenie w kontekście intensywnego rozwoju usług świadczonych online i tzw. telemedycyny. Dołączenie LUX MED do grona firm rozwijających własne usługi cyfrowe w oparciu o mojeID, jest dla nas wyróżnieniem i dowodem zaufania dla realnej wartości naszego rozwiązania – mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.

Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce. Świadczy usługi medyczne dla ponad 2,2 mln pacjentów. Około 7000 lekarzy i 4000 wspierającego ich personelu medycznego przyjmuje pacjentów w placówkach ambulatoryjnych, diagnostycznych i szpitalach oraz ośrodku opiekuńczo-rehabilitacyjnym. Konsultacje medyczne dostępne są także online. Firma jest Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego.

– Stale inwestujemy w innowacje, które usprawniają i podnoszą standard świadczonych przez nas usług. Doświadczenia ostatnich miesięcy pokazały, jak duże znaczenie ma zapewnienie pacjentom kontaktu z lekarzem lub pielęgniarką także w trybie zdalnym. Dzięki wdrożeniu usługi mojeID, pacjenci LUX MED zyskują nową, wygodniejszą i w pełni bezpieczną metodę zarejestrowania się w Portalu Pacjenta, by umówić termin wizyty, skonsultować się online z lekarzem, czy odebrać wyniki badań – bez konieczności osobistej obecności w placówce – mówi Michał Rybak, Wiceprezes LUX MED ds. Operacyjnych.

mojeID odpowiada na rosnącą potrzebę zapewnienia wygodnego i uniwersalnego, a jednocześnie bezpiecznego mechanizmu elektronicznej identyfikacji klientów, w ramach usług oferowanych przez dostawców komercyjnych i jednostki administracji publicznej. Dynamicznie rośnie liczba usługodawców korzystających z mojeID z różnych sektorów gospodarki. Wśród nich są firmy m.in. z sektora ubezpieczeń, energetyki, usług finansowych oraz telekomunikacyjnych. Z usługi mojeID może korzystać już ok. 13 mln klientów bankowości elektronicznej.

 

 

****

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju digitalizacji gospodarki. 

Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej.
 

Kontakt dla mediów:

KIR: 

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: 

 

Grupa LUX MED:

Maciej Mikołajewski

Menedżer Współpracy z Mediami i Projektów Zewnętrznych                                            

tel. kom.: 725 261 675                                                                      

e-mail: 

 



lista aktualności