POLMED wprowadził usługę mojeID

Data: 2021.03.18

POLMED S.A., należący do ścisłej czołówki firm na polskim rynku prywatnej opieki medycznej, wdrożył dla swoich klientów możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem mojeID, usługi dostarczanej przez KIR. Dzięki temu pacjenci będą mogli potwierdzić swoją tożsamość w Portalu Pacjenta POLMED i uzyskać dostęp do dokumentacji medycznej bez konieczności osobistej wizyty w placówce.

Usługa mojeID daje gwarancję bezpiecznego, w pełni zdalnego potwierdzenia tożsamości z dowolnego urządzenia podłączonego do internetu, dzięki danym udostępnianym każdorazowo z bankowości elektronicznej. Bank uczestniczący w tym procesie nie otrzymuje żadnych informacji na temat usług, z  których dana osoba korzysta, a dostawca usług nie ma dostępu do bankowych danych logowania. Dzięki potwierdzeniu tożsamości poprzez mojeID, klienci POLMED uzyskują pełny i bezpieczny dostęp do dokumentacji medycznej umieszczonej w Portalu Pacjenta, w tym wyników badań i historii wizyt.

W ostatnich miesiącach obserwujemy znaczny wzrost zapotrzebowania na narzędzia umożliwiające realizację usług medycznych, bez konieczności wychodzenia z domu. mojeID jest rozwiązaniem, spełniającym nowe wymagania sektora usług medycznych, dające możliwość zdalnego potwierdzenia tożsamości pacjenta z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Cieszymy się, że współpraca z POLMED rozszerza grono firm sektora medycznego korzystających z mojeID, a pacjenci tego operatora medycznego dołączają do coraz szerszego grona użytkowników mojeID – mówi Piotr Alicki, Prezes Zarządu KIR.

POLMED S.A. to firma w pełni z polskim kapitałem, działająca na rynku od 1999 roku. Specjalizuje się w kompleksowej, ogólnopolskiej opiece medycznej dla firm, instytucji i osób prywatnych. Zapewnia kompleksowe usługi medyczne w oparciu o sieć własnych 16 Centrów Medycznych POLMED i ponad 3000 Partnerów Medycznych w całej Polsce.

Spółki grupy POLMED obsługują ponad 800 tys. pacjentów oraz ponad 3500 firm i instytucji, współpracując z większością działających w Polsce firm ubezpieczeniowych, realizując również kontrakty z NFZ. Pacjentom indywidualnym zapewniają opiekę lekarzy wszystkich specjalności oraz kompleksową diagnostykę, a firmom abonamenty dla pracowników i ich rodzin oraz badania medycyny pracy.

– POLMED od lat inwestuje w systemy IT, dlatego w okresie epidemii mogliśmy szybko i sprawnie objąć naszych pacjentów usługami telemedycznymi. Nasi pacjenci mieli zapewnioną opiekę nawet w okresie największych ograniczeń. Wdrożenie mojeID jest kolejnym etapem tego procesu, ponieważ pozwala zdalnie autoryzować konto w Portalu Pacjenta na www.polmed.pl, a nie jak dotychczas w recepcji Centrum Medycznego. Weryfikacja tożsamości pacjenta jest wymogiem niezbędnym do korzystania z pełnego dostępu do wrażliwych danych medycznych. – mówi Radosław Szubert, Prezes Zarządu POLMED S.A.

– Wdrożenie usługi mojeID to również możliwość poszerzania zakresu naszych usług online. Już teraz dzięki telekonsultacjom, pacjenci mają dostęp do specjalistów w całym kraju, jednak dopiero mojeID zapewni im pełny dostęp do dokumentacji medycznej bez względu na miejsce zamieszkania – dodaje Prezes Radosław Szubert.

Zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID jest wykorzystywane przez stale rosnącą liczbę dostawców usług, reprezentujących m.in. energetykę, ubezpieczenia, prywatną służbę zdrowia oraz usługi finansowe. Rozwiązanie KIR wspiera efektywne funkcjonowanie klienta w cyfrowych relacjach z podmiotami sektora komercyjnego i jednostkami administracji publicznej.

 

 

****

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych
w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju digitalizacji gospodarki. 

Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej.
Więcej informacji: www.kir.pl

Kontakt dla mediów: 

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail:

 



lista aktualności